dinsdag 30 april 2024

Doneer eenmalig

Steun onze soorten met een eenmalige gift, elk bedrag is welkom. Zo kunnen we de reptielen, amfibieën en vissen van ons land beter beschermen.

Doneer maandelijks

Met een vast bedrag per maand kunnen we bijvoorbeeld bedreigde soorten, zoals de vuursalamander of de gladde slang, beter helpen.

Tel mee

Soorten tellen is belangrijk werk, want deze gegevens zorgen voor een goed beeld van de koudbloedige dieren in Nederland. Doe je mee?

Wil je meer weten over RAVON?

Dat kan. Ga daarvoor naar Over RAVON. Mocht je vragen hebben, laat het ons a.u.b. weten. Hieronder vind je een selectie van RAVON-nieuws.

Nieuws

woensdag 6 maart 2024

Wonderlijke wezens, die amfibieën!

Natuurfilmer Arthur de Bruin maakte met de mini-docu van 1 minuut "Wonderlijke wezens, die die amfibieën!" een ode aan de amfibieen van ons land.

donderdag 1 februari 2024

Leer alles over de reptielen en vissen van Nederland

Doe mee met de basiscursussen Reptielen en Zoetwatervissen van RAVON en leer alles over de in Nederland levende reptielen en vissen. Waar leven ze en hoe herken je ze? We starten in april!

woensdag 24 januari 2024

Ode aan de vrijwilligers: Ringslangen Werkgroep Houten

Voor RAVON is de passie en inzet van haar duizenden vrijwilligers cruciaal. Wie zijn deze vrijwilligers en wat motiveert hen? Een filmportret van Ringslangen Werkgroep Houten.

Wat doet RAVON met jouw bijdrage?

We verbeteren de natuur
We zetten ons natuurlijk niet alleen in voor "onze" dieren, maar we maken ons sterk voor het herstel en behoud van de hele natuur. We werken daarbij samen met een groot netwerk van vrijwilligers, instellingen, overheden en bedrijven. Duurzame impact maken voor onze soorten; daar gaat het om. Dat kunnen we natuurlijk niet alleen. Jouw bijdrage helpt ons enorm.

We beschermen de natuur
RAVON is een relatief kleine organisatie, maar met veel impact. Bij RAVON werken ongeveer 60 mensen; voornamelijk ecologen en biologen. Zij doen onderzoek naar dieren als de ringslang, de aal en de knoflookpad. Of het nou gaat om het verbeteren van vismigratie, het helpen oversteken van kikkers en padden of het monitoren van bedreigde soorten; bij alles wat de medewerkers van RAVON doen staat het duurzaam beschermen van dieren en soorten voorop.